"האונייה לא הייתה כשירה"

התמוטטות גשר "פרנסיס סקוט קי" בבולטימור, לאחר שאוניית המכולה Dali התנגשה בו ב-26 במרץ 2024, הכניסה את חתמי הביטוח לכוננות ספיגה, אבל גם לעמדת התגוננות משפטית כי זו לבטח תהיה אחת מהתאונות היקרות ביותר בהיסטוריה הימית.

מאחר שלחברות הספנות המפיקות שטר מטען יש תקרת אחריות הן נוהגות להכריז על "היזק כללי" (או GA "אבריה כללית" General Average נא לבחור את המונח הנראה לכם). את הגבלת האחריות ניתן לתקוף, למשל בטענה שהאונייה לא הייתה כשירה לשיט.

כך בדיוק עשה התובע הכללי של עיריית בולטימור.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות